onsdag 21 november 2007

Det är jobbigt att flytta...

Nu är det snart dags för min...tja, tolfte flytt på 10 år. Vad ska man säga? Det är remarkabelt hur ofantligt mycket man samlar på sig trots ständigt boende i nomadstil. Kanske är det så att det växer/klonas/dubblas upp av prylar i garderober och förråd under natten? Senaste lådan jag öppnade innehöll förvånansvärt nog flera par stövlar. Stövlar! Som jag helt och hållet glömt bort...ofattbart!

Nu har följande inhandlats för att underlätta flytten:
*flyttkartonger. 20 st. lika bra att ta i. (kommer säkert behöva 20 till...)
*tejp. 2 rullar anpassade till industribruk.
*stora märkpennor för att kunna numrera flyttlådor
*anteckningsbok för att inventera vad som ligger i vilken låda (hur smart är jag, hehe)
*klisterlappar i olika färger. Så man kan skilja på lådor som ska till förvaring och lådor som ska till ny bostad... (ett nytt organisatoriskt led här alltså)
*mappar för viktiga papper typ kontrakt (så man slipper leta igenom 40 lådor)

Det verkar som det pågår en flytt-trend just nu. Förutom undertecknad så håller Annie, Kerstin och x antal vänner och släktingar på med det här eviga bostadsbytesprojektet. Jag hoppas att vi alla snart hittar den där perfekta bostaden och slipper släpa runt på fler lådor...

Inga kommentarer: