torsdag 23 augusti 2007

Mobilkris

Japp, det är officiellt mobilkris i mitt liv nu. Min gamla mobil är krasslig och måste till en intensivvårdsavdelning för gamla skruttar så jag måste skaffa en ersättare. Men ack, vad svårt det är att finna någon som klarar mina hårda krav!

Den nya kandidaten ska:

*Vara tunn, smal och lätt
*Naturligtvis ha 3G eller hellre, turbo3G
*Kamera på minst 2.0 megapixel, helst 5!
*Ha den nödvändiga funktionen "kalkylator"
*Inte vara ful. Inga rosa pluttenutt-telefoner göre sig besvär!

Så som ni ser är det svårt. Jag tittar nu på den här men känner inte riktigt att det klickar. Varför är mobilproducenterna och operatörerna så otroligt sega i utvecklingen? Sure, du kan hitta en kombinerad TV och mobil. Eller en kombinerad Walkman och mobil. Eller en kombinerad GPS och mobil. Men varför kan ingen göra en snygg OCH tekniskt bra produkt? Så svårt kan det väl inte vara att begripa att det viktigaste kundsegmentet är; JAG!

Som köpstark och prestandakrävande kvinna kommer man ofelbart att teknikdiskrimineras med fjantprodukter som inte ens en 5-åring skulle vilja äga, rosa gulliga saker med ljud- och bildkvalitet som får plastiga tjejer som Barbie att hänga läpp eller bli hänvisad till produkter som är ämnade för asiatiska affärsmän.

Varför gör ingen mobiler för MIG? Hör mitt krav; Nokia, SEM och alla ni andra; Ge mig både stil och teknik!

Inga kommentarer: